Ford Galaxy
První Ford Galaxy byl zkonstruován a vyroben uskupením AutoEvropa a byl prodáván také jako VW Sharan a Seat Alhambra.
Ford Galaxy především využíval pohonné jednotky Volkswagenu, hlavně 2,8litrový benzinový motor VR6 z nejsilnějších verzí VW Golf a 1,9litrový turbodiesel. Všechny motory dodávané Volkswagenem byly podporovány houpavými kryty od Fordu, ačkoli mají design VW.
Původní interiér používal mix jak součástek z Fordu, tak i Volkswagenu. Ford Galaxy tak používal balík nástrojů z Golfu a většinu rozvaděčů, ale zakřivená lišta na pásy byla designem Fordu a hodně připomínala tu, která se používala v Mondeu.
Hlavní přeměna v roce 2000 vedla Ford Galaxy k vzdálení od jeho konkurentů z VW Group. Automobil přijal přední část od Fordu, zatímco interiér profitoval z kompletně nového výrazu využívajícího vysoce kvalitní materiály a design podle Fordu Mondeo třetí generace, který byl představen ve stejném období jako nový Ford Galaxy.
Galaxy třetí generace bylo představeno v roce 2006 spolu s kratším a nižším Fordem S-MAX. Exteriér Fordu Galaxy demonstruje, jak odlišně lze oproti Fordu S-MAX obalit sedm míst karosérií. Galaxy na rozdíl od S-MAXu vypadá tak trochu jako luxusní mikrobus a je už v základní výbavě sedmimístné, přičemž na sedadlech třetí řady se bez větších problémů usadí i 180 cm vysoký pasažér. Místa na kolena i nad hlavou je v autě dost a ani na těchto sedadlech se není potřeba bát delší cesty.
V druhé řadě se místem skoro plýtvá a pod sedadly cestující najdou praktické schránky na drobnosti. Kromě toho celou délkou stropu probíhá konzola s pěti výklopnými odkládacími prostory, do nichž se toho také dost schová. Zajímavá jsou rozhodně i čtyři poměrně rozměrná pevná střešní okna. V sedmimístném uspořádání se do vozu vejde neuvěřitelných 435 litrů zavazadel. Po složení třetí a posléze druhé řady sedadel do podlahy vznikne zcela rovná plocha, hodnoty kapacity jsou 1260/2365 litrů. Problém je trochu v tom, že skládání sedadel přece jen o něco zvyšuje podlahu a ubírá tak cenné litry využitelného prostoru. Na druhou stranu odpadá manipulace se sedačkami a nutnost jejich externího skladování.
V interiéru ještě nelze nezmínit „letecké“ táhlo ruční brzdy, které k estetické hodnotě přidává i dobrou brzdnou účinnost. Ford Galaxy má precizní podvozek, který kombinuje jistotu v zatáčkách s komfortem a dobrým utlumením nerovností. Těžší záď je sice znát, ale díky skvělému řízení s jasnou zpětnou vazbou lze potřeby a chování vozu předvídat a účinně korigovat. Dvoulitrový vznětový motor je dobře utlumen a dává o sobě více vědět jen při volnoběhu nebo studených startech. Agregát zatahuje už od 1600 otáček, je ale potřeba citlivě pracovat s plynem a spojkou, síla motoru může být při řazení na úkor plynulosti jízdy. Dlouhodobě lze Fordem Galaxy jezdit se spotřebou okolo solidních 7,3 litru/100 km, ve městě si pak vůz řekne asi o litr více. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy, ale to není nic zvláštního ani u jakéhokoli jiného vozu.